Websupport.sk – špatný hosting? Né, katastrofa.

websupport.sk ..co jsem užil vrámci služeb u „hostingu“ websupport.sk aneb žádám infomace na administraci hostingu websupport.sk a dostanu BAN. Websupport.sk byl svého času nehezky odstaven (kauza zabavených serverů) načež provozovatel hostingu vyplakával své bolesti ve všech médiích které to zajímalo. I já okusil podobné gestapácke metody, kápem ale nebyla policie ale překvapivě websupport.sk (pán Truban a spol). Počtení (doufám poučné) je pro každého, kdo zvažujete hosting u websupport.sk, i pro ty, co tam již hostují.

Kdysi, bez možnosti srovnání jsem pořídil „profesionální“ hosting. Chyba. To jsem ještě nevěděl, že sami nevědí vysvětlit čím profi jsou. Na tomto neviném dotazu totiž celá kauza nastartovala. Doposud jsem hostoval na subdoméně cizího webu i proto jsem se rozhodl pro vlastní hosting a doménu. Cenu jsem nikterak neřešil. Chyba. Objednal u websupport.sk služby, zaplatil a tešil se na volný čas pro psaní. Chyba. Z malého důvodu na subdoméně cizího webu byl razem problém značný.

Proč už nikdy víc slovenský hosting websupport.sk

U slovenské „profi“ společnosti websupport.sk hostoval web (blog, wiki, portál cz, portál en) na anglické .net doméně a subdoménach. Po celou dobu výpadky  výpadky výpadky. Na administraci hostingu nikdy nikdo nepřiznal chybu, ta byla obvykle jinde. Očekávání e-mailu před nebo po výpadku se nikdy nenaplnilo.

Jak jsem psal existovala pouze jedna doména airdump.net a naní několik subdomén. Rozhodl jsem se pro rozdělení textů na doménu anglickou a českou. Chyba. Tento nápad stál u websupport.sk 4000 kč. Stejné data, část zobrazována na české a část na anglické doméně. Inu neomezený hosting. Nikde na webu informace o nutnosti platit za každou doménu uvedna nebyla.

Zaregistroval jsem .cz doménu a websupport.sk naúčtoval další hosting :) Připlatit nebo nashle. I když  částka 4000 Kč za rok hostingu byla značně přemrštěná, musel jsem zaplatit.

Uběhl rok, blížil se konec předplaceného hostingu. Poohlédl jsem se po aktuální nabídce hostingů. Zjistil jsem samozřejmě, že existují hostingy kde za jeden poplatek (+/- 2000 kč ročně lze hostovat i 100 domén.

Měsíc před koncem zaplacené doby mi do schránky doputoval websupport email

Doufáme, že jste byl spokojen, předplaťte si hosting na další období :)

Obrátil jsem se mailem na dministraci websupport.sk a zeptal se na to proč bych měl i nadále hostovat na websupport.sk. Ptal jsem se konkrétně na to o co lepší hosting provozují od kupříkladu hostmonster.com když chtějí jednou tolik peněz.

A pak to začlo :) Raz-naráz přestal fungovat celý web, databáze i e-mail! Hmm, žeby další výpadek? Ne ne, prostě to nekdo z legrace komplet zaříz na několik hodin.

Po tom co člověk sedíci za „řidícím pultem“ pochopil, že ze zablokovaného e-mailu nelze odepsat, odblokl alespoň email :) To ještě nebylo známo oč běží – prostě věech přestalo fungovat. Říkal jsem si asi další výpadek – nic neobvyklé. A naco jsem se vlastně ptal tesně předtím než bylo věe zablokováno?

Na vašem webhostingu se za rok nic nezměnilo. Nejsou nové služby, prostě nic. Mám chvilku a rád bych slyšel váš názor nato, oč lepší je váš hosing od kupříkladu hostmonsteru? Proč mám platit za každou doménu když hostuju stejné data, k čemu mi je na nelimitovaném hostingu s nelimitovaným počtem databáz a místem pro data, druhý nebo třetí hosting? Hosting jsou data a trafik. Za co chcete 4000 kč ročně? Máte na to odpověď? Díky za upřesnění.

To jsem neměl dělat.. pak to přišlo. BAN.. všechno zablokované :) Po asi půlhoďce kdy amok kreténa na administraci opadl a byl odblokován e-mail, došla zpráva s tímto obsahem:

Dobry den, bolo zistene, ze z Vaseho hostingu boli rozposielane spamove emaily, co je proti nasim pravidlam hostingu. Ak tuto cinnost neukoncite, budeme musiet pristupit k zablokovaniu mailu. Dakujeme za porozumenie. S pozdravom Maria Friedmannova HELPDESK.

Ano, předmětem BANu bylo tvrzení hostingu, že z hostované (naší) domény někdo spamoval. E-mail který obvykle slouží ke spamování byla následně jediná služba která fungovala :) Důvod (spam) k zablokování našeho hostingu byl zjištěn přesně v okamžiku, kdy jsem se ptal proč mám platit 4000 Kč ročně za něco co je jinde za polovinu ceny. Samozřejmě jaký spam z jakého emailu, kam atp nebyl nikdo schopen uvést :)

Někomu rupl nerv a bez varování nebo posečkání na odpověď byl zablokován veškerý obsah webu. A dodatečně byla snaha vyrobit argumenty :) Reagoval jsem..

Proč se bavíme o spamu který kevšemu nejste schopni specifikovat, když se ptám na úroveň služeb a proč když stačí blokovat e-mail je bloklej komplet hosting.

Odpovědi websupport.sk jako od robota :) jako kdybych se na nic neptal.. Ignorace..

Dobry den, pokym nedostaneme Vase zdovodnenie, bude zablokovany hosting. Maria Friedmannova. Berte a vychutnavajte.

Po další půlhoďce začalo fungovat alespoň odesílání e-mailů a byla možnost ty stupidity reagovat, i když jakoby nebyla.

Nejsměšnější byl fakt, že fungovala pouze služba, kterou původně helpdesk označil za problémovou :) Napsal jsem na helpdesk i přímo na administrační email. Čas běží, vše je odstavené již 2 hodiny ja pořád nevím co udělat proto aby web běžel. Vyjadřovací schopnost administrace na úrovní zaostalé ženy z hor nedovoluje nejspíš nic jiného než pořád dokola opakovat to samé. Když se ptám co po mě chce je to ignorováno. Na email odeslaný na administraci hostingu pán Truban neodepsal do dnešního dne. Inu podpora.

Jak se situace vyvíjela dál? Řeším situaci. Nechápu proč nepřipsala paní z helpdesku na konec odpovědi dotaz na libovolnou další věc, ale bylo potřeba zabanovat všechny weby (2 domény a 7 subdomén) na 2 hodiny. Napsal jsem:

Ve vašem emailu píšete, že do „vysvetlenia“ bude všechno zablokované. Co ale chcete vysvětlovat nespecifikujete. Dotaz na to kdo byl, jak nebo čím spamován neumíte popsat, jak pak lze vysvětlovat?

Další, v podstatě stejná odpověď (prakticky 4 stejné emaily) dorazil po další cca půlhoďce. Domény pořád offline, funguje pouze email.

Domena bola zablokovana a bol Vam preposlany dovod vzhladom na to, ze boli porusene podmienky: Sekcia 7.2. z podmienok: servery zameriavajúce sa na šírenie nevyžiadanej pošty (tzv. spamu). Ak zistime takuto skutocnost, musite zablokovat hosting.

Nikdy jsem se nezaměřoval na šíření nevyžádané pošty. Nejsem Keňan ani Rus. Poslední větu z emailu nechápu vůbec. Když posílám spam, mám se i sám zablokovat? Proč když z hostingem bezprostředně komunikuji, nepřipojí dotaz (třeba na spam) na konec emailu, pod téma co řešíme?

Po notné chvilce, kdy paní chytrá pochopila, že není co vysvětlovat a situace je již totálně trapná, hosting naběhl. Celý výpadek? 2 hodiny. Kde  byl údajný problém? Na webu je formulář pro odeslání emailu. Ten údajně někdo zneužíval a na to se údajně někdo stěžoval. Pokud o tom websupport.sk věděl proč to umožnil a nezabanoval IP adresu? Díval jsem se do statistik a žádne opakované emaily se nekonali. Prostě si to na administraci vymysleli pro legalizaci BANu.

U zprovoznení každé nové služby na airdump.cz byl s webhostingem nějaký problém. Nešla wiki, nešel download, nešlo fórum. Chyba? Máme něco špatně :) To byla jediná věc kterou jsem slyšel když to tam nikdo neuměl opravit. Když čtu na blogu websupportu ten koncert pochval, berou mě slzy.

Pravá tvář osazenstva hostingu websupport.sk. U běžné konverzace nebo placení šeků charakter vidět není. Vše ale vypluje u složitější situace. Jaký spam, z jaké IP, kam nebo kolik – to jsme se nikdy nedověděl. Popisovat převod doméy kdy jsem websupport.sk vysvětloval co musí udělat aby byla uvolněna doména raději popisovat nebudu.. Je to vážně na zblití..

Mimo tuto trápnou epizodu je charakter a povaha služeb websupport.sk popsatelná zhruba takto: Za rok se v uživatelském administračním rozhraní nezměnilo zhola nic. Žádné nové služby nebo vychytávky, stagnující hosting. Díky kontaktům a referencím jsem získal zajímavé detaily ohledně řady jiných hostingových služeb. Jedním z opravdu profi hostingů je hostmonster.com kde niní spokojeně hostujeme cca 15 domén za +/- (dle kurzu dolaru) 2000 Kč.

Websupport.sk je parta šmejdů co prodáva standardní služby s přirážkou 100%, když jim šlápnete na kuří oko, chovají se jako bačové.

AMP Sec 2009

17 thoughts on “Websupport.sk – špatný hosting? Né, katastrofa.

  1. Pingback: Změna hostingu - pryč od “profesionálů” websupport.sk ! | BLOG blog

  2. Pingback: Websupport, skvělý webhosting? Nené.. | BLOG blog

  3. Tohle je fakt vostrý.. Být tebou napostuji to do všech internetových for. Odstavit někomu web na 2 hodiny, myslím, že tohle neudělá ani free hosting typu ic.cz..

    Opera 9.64 GNU/Linux
    Odpovědět
  4. Som zakaznikom websupportu uz asi 4 roky, okrem toho ho odporucam kopcu mojich znamych a v zivote som tam s nicim u nich nemal problem, mal som aj nestandardne poziadavky, rovnako moji priatelia a partneri. Toto co pises celkom nechapem, a podla mojich skusenosti, nehnevaj sa, ale tomu neverim.
    Poslal som websupportu link, aby vedeli o tomto clanku a mali pravo zareagoval, co by asi bolo korektne. Ak je to ako hovoris, tak chcem pocut aj od nich, nech to odovodnia.

    Google Chrome 1.0.154.65 Windows Vista
    Odpovědět
  5. [2] Ahoj Ivane, pokud jsi zákazníkem websupport.sk 4 roky a píšeš, že jsi v životě u nich neměl problém, pak lžeš. Nemusím být zákazníkem slovenského wesupportu abych věděl o odstávce hostingu v souvislostech s angažovaností wesupport.sk v hackerském projektu blackhole.sk, kde se řada lidí otevřeně vysmívala vládě a policii. Ta pak (nejspíš díky tomu) nepospíchala u vrácení zabavených serverů. Další věc je celodenní výpadek hostingu o kterém se psalo i na internetu v souvislostech chyby ve směrovači. Když říkáš nikdy v životě, pak jsi lhář. Tohle ale není předmětem diskuze.

    Firefox 3.0.10 Windows XP
    Odpovědět
  6. chlape, mne sa tomu nechce verit, ze to tak bolo. Verim tomu, ze sa stavaju vselijake nedorozumenia, ale treba zdoraznit, ze tvoj nazor je SUBJEKTIVNY (a snad je to kazdemu jasne a Kamik z prispevku 1 hadam tiez neveri vsetkemu, co niekto napise) a preto nemusi odzrkadlovat skutocnost v zmysle, ze to co si zazil a ako si to vyrozumel, tak to naozaj aj tak bolo. Ja som takisto s firmou websupport nadmieru spokojny, netvrdim, ze nemaju ziadne chyby (nakoniec kto ich nema, vsak?), ale verit tomu co ty pises, ze niekto na helpdesku chytil amok kretena… skor by som povedal, ze amok si chytil pri pisani tohto textu a navyse urazat verejne na zaklade vlastneho nazoru konkretnych ludi… ee To je fakt trapne, ze tomu veris a zda sa mi, ze si tymto liecis vlastne komplexy.

    Firefox 3.0.10 Windows XP
    Odpovědět
  7. Ono je to na cz/sk rybnicku asi vsude stejny. Prosel jsem par hostingu. Od naivity na Free programu pipni.cz, kde web bezel cca 10h/denne (ano jasne, bylo to zadarmo.), pres Flyweb (strasny vypadky), pres web4ce, ktere mi doporucil kamarad. Profesionalove, co pri „upgradu diskoveho pole“ odstavili muj web a ztratili trochu dat. Po tom, co jsem jim volal a oznamil, ze jdu pryc, mi jeste rok pote posilali faktruru. Flyweb navic mel skvelou security, primitivnim frontendem k exec() jsem mohl videt cokoliv co bylo na stejnem serveru. Hesla k db ve skriptech etc etc. Dodelali me tenhle tyden, kdy mi poslali fakturu za sluzby nekdy v 2007-2008. Proste ne. Dva roky jsem na HM a krome pomaleho ftp a horsiho pingu si na nic nemuzu stezovat. 6$/mesic se vic nez vyplati.

    Opera 9.64 GNU/Linux
    Odpovědět
  8. Kamil Bures: jasne, vypadky sa stavaju vsade, netreba ma chytat za slovicka, ale chapat co chcem vyjadrit. Vypadky, ktore boli mi neprekazali a ked aj hej, tak bol dole cely housing (v Dialy sa to teraz nejako kazi sa mi vidi a oni su aj u tohto housera). Ked to nie je ich chyba, tak s tym vela nenarobia. Ohladom kauky websupportu so zhabanim serverov viem dost, precital som si o tom kopec blogov, aj oficialnych vyjadreni websupportu, slovenskej policie, nezavislych blogerov, a aj napriklad nejakeho zdruzenia poskytovatelov webhostingu v SR – ktoreho je clenom websupport, ale zakladatelmi su 4 konkurencne spolocnosti. Myslim, ze kazdy, kto sa tejto teme povenoval vie kto je na chybe a ze websupport to nie je. Toto ale neviem ako suvisi s tym, ze ci su, alebo nie su dobra webhostingova spolocnost.
    Ja len hovorim svoj nazor a to je, ze websupport rulez, a to predovsetkym za kvalitu a bezpecnost sluzieb ktore poskytuju a este by som rad vyzdvihol to, aky maju osobny pristup ku vsetkym problemom a poziadavkam ktore som kedy mal. Proste toto si strasne cenim, ze sa zaoberali do detailov vsetkym a neodbili ma nikdy. Je to este niekde take? Ak ano tak dajte tip, vsak nevylucujem, ze musi existovat aj lepsie riesenie ako websupport. Ked sa najde, za take peniaze, tak nevaham, mame slobodu, rozhodne skusim.
    Nuz ale hovorim, zaujima ma reakcia websupportu na tento clanok. Ja ta neodsudzujem, ani nehovorim, ze klames, to v ziadnom pripade si nemysli. Aj ked z tvojho clanku je citit vela emocii, co moze skreslovat realny pohlad na vec, chcem si vypocut aj ich a nasledne si urobim nazor.

    Google Chrome 1.0.154.65 Windows Vista
    Odpovědět
  9. kritizujes niekoho ze sa z niecoho vysmieva (websupport, blackhole.sk), pritom ty si spravis aplikaciu na zasielanie mailov a ked ti to zrusia, tak vyplakavas ako maly chlapec. vsak si robil zlobu-nepriamo ale predsa, a teraz sa comu divis. kolko mas rokov, 5? preber sa omg…

    na tvojom mieste som rad, ze na teba niekto neda trestne oznamenie, ak si umoznoval rozosielat maily ktore niekoho obtazovali. ludi ako ty mam najradsej. pozri sa na seba, vsak tvoje ostatne clanky tiez hovoria za seba. mas z niecoho alebo niekoho komplex a takto si to vynahradzujes. skoda reci..

    Firefox 2.0.0.14 Windows XP
    Odpovědět
  10. Dobrý večer. [1] Blog čtou tisíce lidí měsíčně, nebojím se, že se o tom nedoví ten kdo potřebuje. Reference na chování nějakého bači není tak důležitá jako fakt, že existuje hostmonster a další (skutečně) profi hostingové společnosti (srovnání v dalším článku). [2] PR komenář už i tady ..ach jo. Prostor pro vyjádření v diskuzi má každý, až sem někdo z websupport.sk napíše + nebudou na svém blogu mazat „nesprávne názory“ určitě se vyjádření dočkáš. [3] Dobrý postřeh. [4] To není názor ale fakt. Subjektivný názor je to oč se pokoušíš sám. Na margo urážek pouze jedna hláška ze starého filmu: Když řekněš dámě, že je kurva začne se smát, když řekneš kurva děvce, začne nadávat a žádat omluvu. Čemu věříš je tvoje věc. [5] Ahoj starenka. PS: díky za ref na HM. [6] To co píšeš je ovšem nepravda. Vyčkej na další článek. [7] Žádnou aplikaci jsem „neudělal“ a email nikdo nezrušil, jak je patrné z článku, email byl do finále jediná služba která fungovala. Jak se mj v článku dočteš, v době kdy přišel BAN již aplikace nefungovala. To co tvrdil helpedesk nebylo nikde v statistikách ani logu = vymyšlená vec. Poslední větu nechápu, to je ňáka pubescentní říkanka?

    Unknown Unknown O.S.
    Odpovědět
  11. Pingback: Poznej bezpečný hosting a vyhraj v kvízu 500 kč | BLOG blog

  12. Na tomhle článku je hezky vidět jak propastní rozdíl je mezi tím co se snaží firmy obecně nakukat lidem a tím co v reálu dělají. Blog websupportu jsem díky vašemu článku našel a zběžně prošel. Profesionálové mají půlrok neaktualizovaný wordpress a obsah je vážně k zblití. Zjevně tam povolují pouze kladne hodnocení.

    Firefox 3.0.10 Windows XP
    Odpovědět
  13. Zdravim panstvo, je faktom ze keby tento clanok vidim skor ako som si u websupport objednal sluzby tak asi volim niekoho ineho. Netvrdim ze toto sa stat nemohlo, v kazdom pripade, firma si uz presla stadiom vyvoja a myslim ze keby to este raz skusis tak sa prekvapis zemnou. Preskakal som si uz kopec hostingov, a kdekolvek som chcel co i len malicku zmenu tak plat!, websupport ma prekvapil tym ze viac menej od nich viac ziadat nemusim php nastavenie mam pekne v admine a zmeny si robim sam, co si neviem vynachvalit. Helpdesk ma tiez milo prekvapil, nakolko nie raz som pisal aj vo vecernych hodinach a dockal som sa odpovede este v tom case. Ako nech je historia aka chce, pre jedno nedorozumenie by si nemal trvale degradovat snahu chalanov, ako dopre upoznornit na to hej ale toto je fakticky anti websupport propaganda.

    Firefox 3.5.3 Windows XP
    Odpovědět
  14. [10] to není žádná propaganda ale fakta. viděl jsem rozhraní websupport.sk (hostuju u hostmonster). u pohledu na websupport.sk rozhraní zažiješ středověk!

    Opera 9.80 GNU/Linux
    Odpovědět
  15. Sice je to dva roky stary post, ale neda mi zareagovat.

    Len jedna otazka – mas k dispozicii nejaku dokumentaciu? Alebo ti mame verit tieto nicim nepodlozene reci?

    Google Chrome 16.0.912.63 GNU/Linux
    Odpovědět
  16. Brozman: chceš dokumentaci? :) Postni linky na zdejší texty o websupportu na websupport web kde se píše, že za 5 let nebyl ani jeden problém a uvidíš, že ani jeden negativní neprojde :) Ani pingback.. :) Putin a spol.. Stačí takhle?

    Firefox 8.0.1 Windows 7
    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*