Proč nenakupovat v Alza (ex. Alzasoft)

Alza Proč jsem rozhodnut dále nepodporovat e-shop Alza (bývalá prodejna Alzasoft) která začínala na Praze 7? Stručně řečeno, tvrzení, že zaměstnanci prodejny jsou školeni jak Vás odpálkovat, nemusí být daleko od pravdy. Že jste si ničeho nevšiml/nevšimla? Ne né, na prodejně je všechno hezké, easy a milé.. Když budete po objednávce s úsměvem vycházet z prodejny určitě si ani nevšimnete nenápadného vchodu do další části firmy Alza, kde je k vidění už méně hezký obrázek.. Místo easy a milé pořídilky tam Alza naděluje z jiného soudku.. Né, nejde, nemůžeme, vaše chyba..

A můj příběh? Zakoupil jsem komplet PC sestavu. Po čtvrt roce se grafická karta začla chovat nestandardně. Na monitoru barevné pruhy atp. Vytáhl jsem ji z PC a zanesl do prodejny. Tam mi po cca minutě pracovník reklamací oznámil, že karta je v pořádku :) Na dotaz jak to může tvrdit když grafická karta po minutě provozu nedosáhne ani 1/10 provozní teploty, jsem odpověď nedostal. Pouze repete toho, že karta je ok. Můj boj trval 3 měsíce. Pak, to když jsem s fotodokumentací kontaktoval nějakou vedoucí osobu, padl pokyn na kladné vyřízení reklamace. Jak myslíte, že to dopadlo? :) Ano.. reklamace byla vyřízena.. Ale.. Hošík na reklamačním si ale i tak neodpustil šméčko.. Vyslechl jsem si příběh o.. Jelikož karta je starší a má pouze poloviční paměť, proti tomu co se prodává dnes, nemohu obdržet kartu novou. T.z dostanu kartu která disponuje pamětí jako aktuálně prodávané kusy, bude ale použitá :) Netuším jak ani čím Alza motivuje zaměstnance k těmto úskokům, je to ale žumpa..

Přídavek

Male srovnání cen. Jedná se o bezdrátovou kartu Edimax 7318.
Česká Alza prodává kartu za loňských 510 kč!

Edimax Alza Cz

Slovenská sestra Alza.Cz t.j Alza.Sk. Nářez co víc napsat 650.- Sk
Edimax Alza Sk

Standardní cena v eshopu Discomp cca 400.- kč
Edimax discomp

Někdy někde někdo říkal, že čím větší eshop, tím nižší ceny.. Proč tedy obchod co se pasuje za nejvetší prodejnu výpočetní techniky v ČR prodáva (v tomto případě) dráž o 130 korun? Ceny za bezdrátovu kartu Edimax kolem 400.- kč najdete i v dalších eshopech. Stačí neklikat na prvních 5 výsledku v Google. Viz třeba eshop OkComputers.

Rekordem, to co jsem viděl na webu fanousek.cz (porovnání cen stejného zboží v asi 5 eshopech, t.č myslím nefunguje) je zatím rozdíl v cene laptopu 12 000.- kč (Alzasoft vs další eshop).

79 thoughts on “Proč nenakupovat v Alza (ex. Alzasoft)

  1. Naštěstí ti co s nimi spolupracují to opravují do měsíce. V Alze maj peknej bordel, když to něvědí a lidi na reklamačním oddělení vědí kulový, nevím proč je tam maj. Asi maj dost zákazníků a tak se snaží jich vždycky pár nasr*t.
    Alza je jediný obchod který si pohrává s dobou na opravu delší než měsíc. To není žádné špinění jednoho obchodu, s tím jsem se od revoluce nikde nesetkal, ať nakupuju kde chci a co chci.

    Google Chrome 10.0.648.204 Windows 7
    Odpovědět
  2. Alza je předražená s.ačka. Některé výrobky prodává až o 100% dřáž než ostatní e-shopy. Chtěl jsem si koupit kávovar – dražší o 10.000,- než běžná cena. Chtěl jsem si koupit toner do tiskárny Minolta a Alza ho má 100% dražší než v originál e-shopu Minolta i ostatních e-shopech… Takže rozdíl vyšších cen Alza jen o nějakou desetikorunu, nebo stovku je už minulostí. Teď už jen idiot může nakupovat v Alza.

    Internet Explorer 8.0 Windows Vista
    Odpovědět
  3. Argumentovat ze je to jinde levnejsi je mimo. Je na kazdem na jaky obchod se obrati s objednavkou – a jednim fakotrem pri rozhodovani je cena, ale dale i dodaci lhuta a spousta dalsich faktoru. Faktem je, ze alza ma x pobocek a velmi stedrou otviraci dobu o vikendech a to se taky obcas hodi. Asi nepojedu pro kartu za 500 do discompu do Plzne v pondeli, kdyz jsem v Praze a potrebuju ji v nedeli(jen nazorny priklad, nic proti nikomu).
    Argumentovat problemy s reklamacema – budiz, s alzou byl obcas problem – sam jsem mel telefon na reklamaci 29 dni z 30 moznych. Ale to se muze stat vsude a ne vzdy za to muze obchodnik..sam jsem v oboru nejakou dobu delal a nekteri dodavatele si davali s reklamacemi na cas.

    Firefox 3.6.6 Windows XP
    Odpovědět
  4. V alzasoftu nakupuji mnoho let a nikdy se mi nestalo, ze by byli neprijemni nebo neochotni chybnou vec vymenit. To ze to stoji o par kacek vic je mi jedno (teda zavisi to samozrejme na tom, o kolik:-)), kdyz vim, ze mi vec pri jakemkoliv problemu bez kecu vymeni..

    Firefox 3.5.18 Windows XP
    Odpovědět
  5. Pro me je Alza v pohode. Par let tam nakupuju, zazil jsem i reklamaci, to nebylo uplne nej, ale ktera reklamace je? Pokud vis, co chces koupit, nechces rady od obchodnika, jde ti jen o to vybrat a dostat komplet zasilku. Alza je super. Oni to zbozi dle eshopu maj, vcas to odeslou, skrz mail / mob. podaji info o zasilce, a svete div se, dorazi to az k tobe – komplet (ma zkusenost). Jo, a taky ti podekujou za nakup ;-) Cenu si hlidejte i v samozce, to da rozum. GL

    Firefox 3.6.17 Windows 7
    Odpovědět
  6. Nedoporučuji! Dne 23. 5. jsem využila jejich nabídky, doslova psali: VYUŽIJTE POSLEDNÍ NÁKUP ZA VELKOOBCHODNÍ CENY! PLATÍ DO 23. 5. 20011! Tak jsem této nabídky na poslední den využila, ovšem příští den měli na svých web. stránkách, NÁKUP ZA VELKOOBCHODNÍ CENY SE PRODLUŽUJE DO…….Což není nic proti ničemu, ovšem když jsem si porovnávala cenu z 23. 5. a z 25. 5.u mého nákupu, tak jsem zjistila, že cenu mého PC snížili o necelých 1000,- Kč. Beru to jako podvod na zákazníka.

    Firefox 3.6.17 Windows XP
    Odpovědět
  7. Musím souhlasit snázorem že hanit Alzu za jejich cenovou politiku je hloupost. Každý si může vybrat, pokud se Vám cena u Alzy nelíbí nakupte jinde. Výhodou je že většinu zboží mají skladem a komfort objednání, zaplacení a výdeje nemá u nác konkurenci. Reklamace není nikdy příjemná věc a její řešení není jen o zákonech ale i lidech. Při množství zboží které Alza prodá musí mít cenový polštář jak na vratky které ze zákona musí do 14 dnů přijmout bez udání důvodu a také na reklamace kterých bue asi taky mraky. Na reklamačním bych tam asi dělat nechtěl a zůstat vždy klidný a vstřícný by asi mohl zůstat jen robot. Zajímalo by mě jestli Ti co reklamovali přišli s úsměvem a slušným jednáním a dokázali by ve stejné situaci na druhé straně barikády zachovat klid, pohodu a vždy vstřícné jednání :)

    Internet Explorer 9.0 Windows 7
    Odpovědět
  8. U Alzy jsem reklamoval nefunkční mobil, závadu jsem zjistil ihned po jeho vybalení a zapnutí. Reklamace byla zamítnuta s tím, že mobil je mechanicky poškozen. Technik do protokolu napsal, že mobil nejeví známky pádu nebo úderu. Reklamace byla přesto zamítnuta. Po delší emailové komunikaci bylo dohodnuto, že mobil bude na prozkoumání závady zaslán dodavateli. K mému překvapení mi byl za pár dnů vrácen s tím, že reklamace byla zamítnuta. Na opakované dotazy o jakou závadu se jedná a jak k ní došlo, zda bych mohl obdržet vyjádření od dodavatele nikdo z pracovníků Alzy nereagoval.
    Prvním signálem o tom, že v Alze došlo ke zhoršení mělo být již to, kdy mi před půl rokem nezaslali kompletní objednávku, byť jsem uhradil plnou cenu. Tenkrát jsem po celkem zdlouhavé komunikaci nedodané zboží obdržel.
    Alza se tímto v mých očích stala neseriozním obchodem, u kterého již nikdy nic kupovat nebudu. Tento obchod doposud patřil mezi tři e-schopy, u kterých jsem pravidelně nakupoval, stejně tak jsem všechny tři doporučoval svým známým. Nyní budu své známé od nákupu v Alze naopak varovat.

    Google Chrome 12.0.742.122 Windows XP
    Odpovědět
  9. U Alzy jsou ceny u mnoho zboží vyšší a to nejen o pár stokorun. Např. u TV je rozdíl více než 1000,- Kč proti jiným nabídkám.

    Internet Explorer 9.0 Windows 7
    Odpovědět
  10. Alza je megashop – bezesporu. Vše je ale trochu o lidech. Pracuji také v jedné online prodejně a vím, že vyšší ceny jsou zase vykoupeny určitými službami, tzn např velký sklad, tedy rychlé dodání, široká škála zboží. Navíc alza už není jen o hardware, ale o elektronice celkově a prodává už i zboží jako parfémy, tzn zcela jiná kategorie. Pokud jste v obchodě 4 a víte, kdo jak děl¨á, je to jiné, než když jste v gigantu, který zaměsnává 200 a více lidí. Prostě pak narazíta na někoho, kdo tam je z protekce, je nový, nebo se prostě změnila strategie firmy atd… Já u alzy nakoupil jednou a to právě z důvodu, že vím, že mi zboží opravdu dojde a ne za 3 týdny. Bohužel jsem u nich nic nereklamoval, tzn toto nemohu posoudit.
    A jak tu někdo psal – není to jen o cenách a při velikosti alzy je jasné, že nespokojených zákazníků bude velký počet už kvůli tomu, že má alza denně rozhodně více jak 500 objednávek, což může být víc, než má většina menších obchodů za měsíc…

    Firefox 3.6.18 Windows 7
    Odpovědět
  11. No já jsem si před 2 roky kupoval Komponenty (PC) za 45 000,- a nakonec jsem to 3 měsíce reklamoval mam tu asi 30 papíru neustále reklamace z Alzy :).

    Reklamoval jsem neustále základní desku a zdroj potom jsem zeptal jestli mam poslat vsechny komponenty jestli všechno odzkouší tak mě řekli ano tak zase posílám mega krabici a na místě mi řekli že si za to musím zaplatit takže zbytečně jsem tam všechno nosil. Potom testovali můj Stroj napsali mě že nevykazoval žádné anomálie a byl v pořádku dokud jim tma neshořel a ten mi nahradí novém. Desku mi reklamovat nechtěli po 4 reklamaci že jsem si ji sám zničil pořád jsem tvrdil že ji poškodil ta exploze nebo co ta deska udělala nakonec mi to zamítli že jsem si ji poškodil sám obrátil jsem se na výrobce a výrobce napsal posudek že poškození nemá vliv na funkčnost tak my ji vyměnili a alza my poslal jenom desku bez ničeho co jsem poslal.

    Tohle mě dopalillo poslal jsem všechno a oni mě poslali jenom desku tak jsem jim volal že u nich mám všechny komponenty tak to týden hledali potom mě to poslali zase bez věcí na Desku tak jsem jim znova volal a potom po 15 minutovém řvaním mě poslali i krabici s věcmi k desce.

    Takže 3 měsíce vyřizování ale už mam svůj vysněný PC složený a plně funkční a jsem nad míru spokojený :D

    Google Chrome 13.0.782.215 Windows 7
    Odpovědět
  12. V dnešní době internetu se může každy svobodně rozhodnout,kde si dané zboží koupí.Na výběr je opravdu hodně a v cenách,které se u různých obchodů pohybují až v tisících.To co někde koupíte třeba za 5 000 mají jinde za 10 000.Stejné zboží a stejné parametry.Záleží na Vás co si vyberete a když nejsem spokojen,tak se poučím a nakupuji jinde.Je ale spousta lidí,co jsou nepoučitelný a budou nadávat jak je obchod špatný a budou tam stále nakupovat.To prostě nechápu.Spálím se jednou a stačí.Výběr obchodu je tak velký,že není problém si vybrat ten,který mi bude vyhovovat.

    Internet Explorer 9.0 Windows Vista
    Odpovědět
  13. No každý má svůj obchod a nikdo nenutí že musíte nakupovat zrovna v alze já mám zkušenosti výborný, jak s nákupem tak reklamacemi, a pokud najdu někde produkt levněji jak v alze, tak nebudu nadávat na alzu, protože ta má zase třeba druhý produkt levnější než jiný obchod….
    Je to jen kolotoč jsme spokojen s Alzou tak nakupuju tam. Sem spokojenej v Kauflandu tak taky nakupuju tam, Mám rád Nike tak kupuju Nike, a když se mi rozthnou boty Nike od baťi tak taky hned měnit obchod.. :D

    Hezký zbytek dne
    :)

    Firefox 3.6.12 Windows 7
    Odpovědět
  14. Dobrý den můžu se prosím vás zeptat když mi rodiče koupí přes platební kartu PSP můžu si ho v prodejně vyzvednout já když mi je 13 let??
    Prosím odpovědět rychle

    Google Chrome 14.0.835.186 Windows XP
    Odpovědět
  15. No bohuzel mam posledni cca 3 roky zkusenost s ALZA negativni, nakupovani je OK a rychle, bohuzel vetsina veci mi prijde s vyrobnimi vadami, koupil jsem postupne 5x ruzne WIFI Routery, vsechny maji nejakou vadu – bud je treba kazdy den restartovat nebo maji vypadky, nektere jiz po roce odesly.
    Posledni kus – MICROTIC vubec nepridelil IP a ani se mi ho nepodarilo nakonfigurovat.
    Veci nereklamuju na to nemam cas, navic potrebuju okamzite pouzivat.
    Dosel jsem k nazoru, ze v ALZA prodava veci ze serii s vyrobnimi vadami, ktere se jiz ve vyrobe vyrazuji.

    Firefox 6.0.1 Windows 7
    Odpovědět
  16. Tak já tu budu jeden z těch, co přihodí spíš pozitivní ohlas – u Alzy nakupuju už roky (i pro firmu, celkově to bude tak na dvě desítky počítačových sestav, tiskáren a dalších periferií) a zatím bylo potřeba reklamovat jen dvě věci, naposledy tiskárnu, která byla po naprosto bezproblémovém jednání během 4! (slovy čtyř) dnů vyměněna za novou. Samozřejmě byly i další poruchy, ale vždy až po záruční době.

    Třeba mám štěstí… A nebo taky vybírám kvalitnější výrobky.

    Jinak si ale všímám vývoje velkých firem, který se bezpochyby týká i Alzy – totiž, je to jen prodejní značka, obchodník.. Každý zaměstnanec je pouze „absolutní specialista“ (Jeden ví, jak to zapojit, druhý jak nastavit, třetí vysvětlit zákazníkovi a čtvrtý prodat.. Bohužel jaksi nechodí všichni naráz:)) – totéž se dá vidět všude (křiklavá je třeba O2 Telefonica) a je to západní trend, na který bez legislativní vůle nezbývá než si zvyknout a předem s ním počítat.

    Ještě k cenové politice – argumentace je vážně mimo a je tomu spíš naopak. Jak už tu někdo psal, ceny HW se často mění i o desítky procent v řádu dnů (viz třeba ceny HDD letošní rok – šly nahoru až o 300%) a megaobchody s velkosklady jako Alza na to nemají nejmenší zájem, ni důvod reagovat, když jim 10 tisíc kusů za starou cenu leží ve skladu (ovšem, jde-li cena nahoru – kšeft je kšeft;)

    Tak i tak, Alza pro mě stále zůstává nejspolehlivější (z hlediska dodání a reklamace)
    e-shop s výpočetní technikou v čr a nejsem ve svém okolí jediný. A pokud někde (kdekoli) narazíte na blba (ano, jsou a není jich málo) vždy se písemně obraťte na jejich nadřízeného – v případě zdánlivě neřešitelných problémů s reklamacemi klidně i přímo na výrobce (nejlépe do mateřské firmy v zahraničí) – tohle schema mi nikdy a nikde zatím neselhalo (a u Alzy opravdu potřeba zatím nebylo).

    Nakupovaní zdar a pěkné svátky!

    P.

    Google Chrome 11.0.696.60 Windows XP
    Odpovědět
  17. ALZA dnes zavedla novou prasárnu. Během vánočních svátků zasílá opruzovací SMS všem klientům, kteří si u nich v minulosti něco koupili. Takže už nestačí opruz maily, ale ještě budou opruzovat přes SMS. Končíme s nimi. Nikdy už u nich nic nekoupíme.

    Internet Explorer 9.0 Windows 7
    Odpovědět
  18. ALZA.cz je banda podvodníků, kterým nejde o nic jiného než o prachy! Pracovníkům této společnosti nic neříká rčení: „Náš zákazník, náš pán“; Lživé marketingové kampaně, nevstřícné jednání to jsou hlavní rysy této společnosti.

    Google Chrome 16.0.912.63 Windows 7
    Odpovědět
  19. Alza. Mám doma asi už páty Pc,který setavoval s komponentů zakoupených v Alze. Dva jsou starší 4 let a dva poslední 2roky. Všechny bez problému a naprosto spolehlivě fungují. To jen co se k funčnosti jedné z připomínek týká. Komonenty v poho. Mají něco dražšího jsem svobodný člověk a koupím jinde, V Moronetu jsem před léty reklamovala Tv Penacle kartu a protože byl krabicový ,podotýkám krabice nepatrně polita kávou ,musela jsem jednat až s nejvyšším,aby byla reklamace uznána. Samozřejmě tomu předcházela 30dení lhůta vyčerpaná až do konce a velké otazníky,že reklamace nemají. První reklamace byla vina na straně výrobce a druhá vývojáři zapoměli na koncového uživatele a přesto,že psali,že je kompatilbilní s ostatním hardwarem co jsme měli v PC,nebyla to pravda. Druhá reklamace. na třetí jsem ji chtěla vyměnit za jinou,ale již zmiňovaný obal byl složitým jednáním s vrcholným pracovníkem. Když jsem argumentovala,že obch. Zákoník nepožaduje vrácení rekl. zboží v původním,počal mi vysvětlovat,že oni vrácené zboží repasují a opět prodávají a kdo by si ho koupil v polité krabičce. Koukala jsem jak z jara a dohodli jsme se na 150,-Kč za potřísněný obal. Skutečně v reklamačním měli vystavené zboží již někým vrácené. Takže Mironet nikoli. Alza reklamace s USB 2*,pokaždé vyla vyřízena dříve než zákon stanový,obsluha v poho. Nemám co dodata budu doporučovat,al samozřejmě,že gramotný PC má net a má možnost cenové volby. Nejme v TUZEXU.
    Vaše já

    Firefox 3.6.25 Windows XP
    Odpovědět
  20. Zhruba z 3 věcí co tam koupim, tak 2 vracím . Vždycky si nadávám za projetej benzin atak. Ale co chci když kupuju činský věci vědomě. Při reklamaci dávám pozor na to co říkam. Nemelu blbosti a beru peníze zpět ihned. Zatím vždy.

    Google Chrome 16.0.912.75 Windows XP
    Odpovědět
  21. Tak k obhajování Alzy… zakoupila jsem u nich grafickou kartu, přijedu domů – nefunguje, neustále blbne, ovladače naprosto příšerné, tak že tam zajedu a vrátím s tím, že chci jinou – při vrácení mi bylo sděleno, že mi nevrátí plnou kupní cenu, protože vracím poškozené CD. CD, které bylo JEDNOU vloženo do CD/DVD mechaniky zakoupené ve stejný den jako grafická karta u Alzy. Vloženo tam bylo z důvodu nainstalování ovladačů grafické karty. Bylo mi řečeno, že takto výrazně poškozené CD nemohlo být rozhodně použito jednou a že takhle to příjmout bez problémů opravdu nemohou. Na poznámku, že už to stejně nemohou vydávat za zcela nové zboží, když to zákazník vrací, mi bylo odpovězeno, že proč ne, jaký je v tom rozdíl…

    Google Chrome 16.0.912.75 Windows 7
    Odpovědět
  22. 2.2.2012 sem reklamoval ntb na centrále v Praze. Technik mi pověděl, že reklamace bude trvat 2 max. 3 týdny. Po 3. týdnu sem už byl nervózní. 29.2. se na internetu změnil status, že si zboží mám vyzvednout. Když sem tm přijel asi po 15 min čekání mi technik řekl, že zboží mají někde na skladě a stav na internetu je chybný a prý to už řešili dřív. To mne dost naštvalo, protože nejsem z Prahy. Na jejich centrálu sem jel skoro 40 min autem.
    Už je 5.3. a počítač stále nemám. Udělal sem tu chybu, že mám ntb koupený na IČO a když sem chtěl odstoupit od smlouvy, bránili se tím, že když je zboží na IČO nevztahuje se na něj obvyklá reklamační lhůta. Reklamační lhůta pro kupující na IČO je prý podle jejich smluvních podmínek 90 dnů. Smluvní podmínky jsem níkde nenašel stejně jako 90-ti denní reklamační lhůtu.
    Nejspíš mám podle nich čekat 90 dní, abych dostal peníze zpět, protože nejsou schopní dovést ntb ze skladu.

    Do alzy nepůjdu koupit už nikdy nic.

    Google Chrome 17.0.963.56 Windows 7
    Odpovědět
  23. Pingback: Alza a reklamace? :] | nutcamp.cz 10.25.200.5

  24. Ahoj, 2x objednán z Alzy tablet YARVIK – 2x přišel umatlaný. Napsala jsem tedy do recenze nespokojenost, že jsem objednala zboží nové. Recenzi smazali. Je to neférový obchod, rozhodně jej nedoporučuji. Raději CZC nebo Alfu.

    Internet Explorer 9.0 Windows 7
    Odpovědět
  25. Dobrý den,
    dovoluji si připojit se zážitkem při koupi bezdrátových sluchátek z Alzasoftu. Pracovala sem jako operátor taxislužby z domu a bezdrátová sluchátka byla velkým usnadněním mé práce mimo špičku. Mohla sem se pohybovat po bytě. Po DVOU MĚSÍCÍCH se ulomilo nejprve jedno držení sluchátka, posléze i to druhé. Jelikož sluchátka byla cele plastová přišla jasná reakce reklamačního oddělení „VAŠE CHYBA“ JASNĚ – NA CO TEDY PRODÁVAJÍ SLUCHÁTKA KTERÁ NESMÍ ČLOVĚK POUŽÍVAT ? Bezdrátová sou od slova bez drátu – tudíž je jen nandáte a po práci sundáte – dva pohyby za den !!! Prostě už při vstupu na reklamační oddělení klesla pocitová teplota v místnosti o 10 stupňů, ač mladí lidé pohled na ně evokoval ty nejznuděnější osoby světa a o jejich vstřícnosti či ochotě nemůže být ani řeč. Vyhodila sem tedy 1400,- za sluchátka na která sem si šetřila půl roku, sklopila uši a se slzami v očích odešla. Nojo no ženská co se nedokáže ubrátit :(((( Takže stejně jako Vy – hrůza, děs, arogance a neochota pomoci.
    zdraví Lenka

    Google Chrome 35.0.1916.153 Windows 7
    Odpovědět

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*